Morsan är hemma igen.

Förra helgen kom jag hem från en vecka i Hollywood. Jag, mamma och syrran hälsade på brorsan. Det gick bra att vara utan barnen, jag trodde att jag skulle längta väldigt mycket efter dem. Vi shoppade, åt på en massa olika ställen och letade efter kändisar (nej, vi såg inga). Det bästa med resan (förutom att träffa Kalle) var besöket till Six Flags Magic Mountain, helt galet roligt.
Ninja och Morris blev glada när jag kom hem. Roligast tyckte de nog var att få presenter. Här är det äppel-mellis med nya tröjor och vattenflaskor. Ninja fick även kalas-skor, Morris fick varmfodrade Crocs och Simon fick också lite prylar.


Sist men inte minst, mitt "main mission", katten från Bolt till Ninja.
Två veckor innan jag åkte var Ninja en dag Ida (Emils syster) och sjöng "lille katt" om och om igen. Hon frågade då var hennes katt var, hennes leksakskatt, hennes gosedjurskatt? Hon har ingen men såg det självklart att hon ska ha en katt, alla har väl en katt. Sen har vi gått och tittat på Bolt-bio-planscherna i Skärholmen centrum några gånger, hon och jag. Hon har då frågat vad den där katten heter, vilket jag inte haft någon koll på.
Jag tänkte då att för att mildra det jobbiga (?) med att jag åker iväg en vecka så skulle jag köpa en leksakskatt åt henne i USA. Så hon tänkte på det istället om hon blev ledsen.

Så, i två veckor, så fort jag tog på mig jackan och skulle gå till jobbet, träning eller annat så sa Ninja:
- Mamma, hej då, jag vill ha en kattleksak/leksakskatt/katt!

Det var ju en jäkla tur att jag hittade den där katten då. Första dagen, första affären jag letade, sista exemplaret (som Karin hittade undangömt bakom annat krimskrams) och rea dessutom.
Ninja blev glad.

(och katten heter Mittens, Strumpan i den svenska versionen)

Kommentarer
Postat av: Sammy Rose

Hej! Vilka snygga tröjor!! och vilken härlig resa. Vi åker till usa imorogn, men inte lika glamoröst som Hollywood dock. Vi ska till mitten av landet, Nebraska. Fin blogg, söta barn. Ha det så bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback