2008

Ninja
Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?

Började hos dagmamma.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Nyårslöfte? Jaha, inte gnälla så mycket och sluta med napp (för nyårslöften brukar man väl ändå inte hålla).
Fick någon i din närhet barn?
Evangeline fick en lillasyster, Leo fick en lillebror och Sigrid fick en lillasyster.
Dog någon i din närhet?
Bara Mange och Nelens marsvin.
Vilka länder besökte du?
Thailand och Gotland :)
Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
En Herr Nilsson-figur
Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
-
Vad var din största åstadkommelse?
Sluta med blöja.
Vad var ditt största misslyckande?
Dagmammefotot
Vems beteende förtjänade att firas?
Mammas, pappas och Morris.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Mammas, pappas och Morris.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till diverse projekt med huset, men jag får nog tillbaka dem snart.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Maränger, ostbågar, när mamma kom hem från jobbet och diverse andra vardagssaker.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Hujeda mej
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Badat i badhuset, ätit glass
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
-
Favorit TV-program?
Simpsons
Vilken var den bästa boken du läste?
Alfons Åberg och böckerna om Folke
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade massa kompisar och släkt över på fika och fick presenter.
Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Praktisk
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Med hjälp av mina föräldrar :)
Vem saknar du?
De flesta som inte är med för tillfället. Mamma när hon jobbade, pappa när han jobbade, Morris när han sov.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Oj, svårt att hålla reda på när året började. Hela familjen Danfors i Thailand.
Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2008:
Att skala en mandarin.
Lärde du dig något nytt under 2008?
Gå på toa, prata hur mycket som helst. Lägga svårare pussel och rita huvudfotingar.
Vad vill du lära dig under 2009?
Hoppa från kanten ner i poolen utan att vara rädd.

Morris
Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?

Började äta mat, lärde mig krypa och sen gå.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Mamma och pappa hoppas att jag håller löftet: Inte gnälla så mycket.
Fick någon i din närhet barn?
Evangeline fick en lillasyster, Leo fick en lillebror och Sigrid fick en lillasyster.
Dog någon i din närhet?
Bara Mange och Nelens marsvin.
Vilka länder besökte du?
Thailand och Gotland :)
Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Styltor så jag kom upp lite mer. Lite friare tyglar när det gäller mitt klättrande och utforskande.
Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
26 oktober, min första födelsedag med schysst tårta och presenter.
Vad var din största åstadkommelse?
Sova en hel natt, någon gång i somras tror jag det var. Lärde mig gå!
Vad var ditt största misslyckande?
Vurpan som svedde min näsa och den oturliga solbrännan i Thailand.
Vems beteende förtjänade att firas?
Mammas, pappas och Ninjas.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Mammas, pappas och Ninjas.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till diverse projekt med huset, men jag får nog tillbaka dem snart.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
När mamma/pappa kom hem från jobbet och diverse andra vardagssaker. Öppna och stänga grindar, klättra upp på saker. Simskolan!
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, svårt. Imse vimse spindel får det nog bli, den är jag kung på.
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Badat, klättrat.
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Kladdat ner mig, jobbigt med detta eviga torkande.
Favorit TV-program?
Inget kan hålla min koncentration. Det skulle vara något med hög och bra musik då.
Vilken var den bästa boken du läste?
Den där svart-vita med alla djur och hål i sidorna, så man kan stoppa in fingret och bläddra.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade massa kompisar och släkt över på fika och fick presenter.
Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Praktisk
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Med hjälp av mina föräldrar :)
Vem saknar du?
Ingen direkt. Ninja när hon sover länge på morgonen.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Oj, svårt att hålla reda på när året började. Hela familjen Danfors i Thailand.
Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2008:
Att gå!
Lärde du dig något nytt under 2008?
Sitta, krypa, gå på knä, gå, klättra, äta själv, somna själv, dyka och dricka ur glas... har varit ett ihärdigt år.
Vad vill du lära dig under 2009?
Springa, hoppa, cykla, klättra ännu högre.

Annika
Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?

Sa upp mig (från två jobb).
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Hm, det brukar inte bli så seriöst. Men komma i form efter två täta graviditeter känns väl vettigt (kändes väl vettigt förra året också).
Fick någon i din närhet barn?
Ja, flera.
Dog någon i din närhet?
Nej, och det är jag glad för.
Vilka länder besökte du?
Thailand och Danmark
Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
En vettig arbetssituation.
Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
Ingen aning.
Vad var din största åstadkommelse?
Få ordning på den klassen jag fick på nya jobbet.
Vad var ditt största misslyckande?
Hoppade på fel jobb.
Vems beteende förtjänade att firas?
Simons, som tagit hand om barnen när jag jobbat över och varit trött/ledsen.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Chefens, elevernas.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till diverse projekt med hemmet och räntor.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Jobbintervjuer och nytt jobb. Bemötandet jag fick av barnen när jag kom hem efter tuffa dagar på jobbet.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, svårt, lyssnar för lite på radio.
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Tränat
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Tröstätit
Favorit TV-program?
House och Medium.
Vilken var den bästa boken du läste?
Har inte hunnit med så många, "Italienska skor" var en pärla.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Fyllde 28 år.
Hur skulle du beskriva din stil 2008?
döljande
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Med hjälp av Simon, barnvakt ibland och bra kollegor.
Vem saknar du?
Pappa, varje dag.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Familjen Danfors i Thailand och mina (numera före detta) kollegor.
Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2008:
Att det som låter bra inte behöver vara det.
Lärde du dig något nytt under 2008?
Många saker som är jobbrelaterade
Vad vill du lära dig under 2009?
Att säga nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback