Weekend i Köpenhamn utan barnen!

Farmor kom och tog barnen så jag och Simon kunde åka iväg vid 13-tiden i fredags. Han hade då fått instruktionen att ta med sin ryggsäck och badbrallor. Han trodde att vi skulle på SPA och det var meningen, hi hi. Vid Arlanda express blev han snopen och på flygplatsen berättade jag vart vi skulle och hur länge vi skulle vara borta. Han blev överraskad och väldigt glad.
Väl framme gick vi till hotellet och såg då att det var ett schysst ställe. Efter att vi checkat in la vi oss och bara njöt av avsaknaden av "barnljud". Sen fixade vi till oss och gick till Tivoli. Där åt vi tre-rätters på en bra restaurang, lyssnade på konsert (vet inte vilka det var), åkte berg-och-dal-bana och slänggunga (som åkte upp typ 60 meter i luften). Sen sov vi gott den natten.

Hotellfrukost, strosande på Ströget i jakt på present till Ninja och regnkappa till mig, lunch i Nyhavn inledde lördagen.
Middagen blev på "Den lille fede", avsmakningsmeny med fem rätter och fyra olika viner, nice! På vägen hem, med 100 meter kvar, började det regna så jag fick använda min nya regnkappa... helt perfekt!

På söndagen åt vi frukost, smörrebröd, på ett fik istället. Definitivt mer prisvärt, schysst räkmacka.
Sen hann vi också gå på utställningen Bodies, med riktiga människor som donerat sina kroppar till vetenskap. Väldigt intressant och häftigt men äckligt som tusan. Sen gick vi till tåget och åkte till flygplatsen.

Allt klaffade, inget stress, mycket gos, ingen oenighet om vad vi skulle göra, mycket slappande på hotellet. Shit vad man har blivit effektiv sen man fick barn ;)
Helt perfekt!!

När vi kom hem kom Ninja och farfar och mötte oss på Arlanda. Shit vad glad hon blev, vi med! Hon sprang dock förbi mig, ville bara krama pappa, ouch för mammahjärtat. Sen åkte vi till Väsby och åt middag och Ninja skulle visa allt hon gjort och att hon lärt sig cykla.
Sen vidare till Bondegatan och hämta lillprinsen. Tyvärr blev det så sent så vi inte hann träffa Frank men Morris blev jätteglad precis som syrran. Hon pussade och kramade honom mycket och han satt och lekte världsvant på
Hanna och Lars golv. När vi skulle gå därifrån visste han inte riktigt vilka föräldrar han skulle välja.

Weekend var ett trevligt sätt att resa på (min första i vuxen ålder). Man flyger inte så länge (beror såklart på var man åker), kan ta den fina (dyra) restaurangen då man inte är borta så länge, hinner inte längta ihjäl sig efter barnen... som sagt, perfekt!

Stort tack till barnvakterna: Hanna, Lars, Frank, Åsa, Stefan och alla andra som gästspelade under helgen.



På väg upp till berg-och-dal-banan.

Arga leken med kerub i Nyhavn.

Wienerbröd med chokolääääääde!

Som en sann Södertälje-jänta äter jag självklart på Kebabish.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh vad härligt det låter! Längtar tills Janne o jag kan åka iväg någonstans också, om så bara för en dag!



Kram på er!

2008-07-02 @ 23:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback