I går kväll

Vem tassar upp halv elva och fnissar och sen gråter "mamma, jag är pigg" när jag lägger tillbaka henne i sängen? Nattugglan Ninja såklart (har hon fått efter mor sin).
Hon somnade i fotöljen som en liten ostbåge till OS-invigningen så det var inte så konstigt att hon hade svårt att somna sen.
Jag gav upp och lät henne ligga bredvid mig när jag skulle läsa. Hon trodde såklart att jag menade läsa för henne så jag tog första bästa bok i bokhyllan, BRIS-boken. Hon var dock så trött att hon inte orkade strejka när bilderna var få och texten avsedd för minst 6-åringar. Jag längtar tills jag kan läsa böcker för henne som inte tar slut på 5 minuter och ska läsas om och om igen. Hur långt är det till dess?
Nåja, vi hade det väldigt mysigt i alla fall och hon höll sig vaken till efter elva. När vi släckte lampan fick jag beviset på att hon också uppskattade stunden:

"God natt älskling"
"God natt älskling-mamma"
"Åh, jag älskar dig"
"Jag älskar dig, söta lilla mamma"

Kommentarer
Postat av: Catrine

Gulle-tjejen!

Rödluvan och vargen? Pippiböckerna? Du kan ju korta ner dem och berätta en egen version om du märker att det blir för mycket text.



:-)

Postat av: Charlotte

Ibland får man rucka lite på "reglerna" och låta de små få lite mysigt. Hon verkade ju ha uppskattat det iaf och säkert hennes mor med! :-)

2008-08-12 @ 22:58:59
Postat av: Tove

Gos-Ninja! :)

2008-08-22 @ 13:15:05
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback