Klämdag

I fredags var jag ledig från jobbet. Tänkte då att vi måste hitta på något, åka iväg, träffa någon, för att ungarna skulle vara nöjda.
Men det behövdes inte, Ninja och Morris lekte bra med varandra (de börjar bli bra på det nu).

Här leker de katter (eller snarare Ninja är Morris katt) och gosar på köksbordet. Jag tror att de kanske gör så hos dagmamman för de var så gulliga mot varandra och verkade vana vid leken.

Jag fixade i köket när Ninja plötsligt kommer springandes och ropar "Mamma, Morris har sönder huset!". Jag anade direkt att det handlade om den gamla härliga strukturtapeten som suttit löst sen vi flyttade in. Mycket riktigt, nu gick det inte att tejpa längre, en hel bit var borta från väggen. Så vi tog bort lite mer för att det inte skulle vara några lösa bitar och jag förklarade att det var en gammal tapet som vi ska ta bort ändå (och någonting om gamla människors pruttar som satt i dem, när Morris stoppade bitar i munnen). Så, efter ett tag igen hör jag ett "ritsch" från vardagsrummet. Ninja hade gått lös på resten av väggen.
Fult blev det (nu måste vi göra något åt det omgående) men oj vad kul de hade. Morris kiknade av skratt.
Never leave your kids unattended.

Det blev dags att gå ut och leka istället, innan resten av huset fick en "extreme home makeover".

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Påhittiga kids du har! ;)

2009-05-27 @ 10:41:17
Postat av: Tove

Sötnosar! Garvade gott åt tapeten och att Morpan kör med Liberohatten! :)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback