2,5 år

I fredags fyllde Ninja 2,5 år och vi firade med att äta lyxig pasta penne con pruscuttio i Skärholmen. Vi kom hem med en skidjacka (optimistiskt) till mig, nya skor och DVD-brännare till Simon och pärlplatta till Ninja (fast vi egentligen skulle köpa doppresent till Tini).

I lördags var vi i parken och träffade Ninjas kompis Lydia. Jag har inte varit iväg så med båda barnen på länge och märkte hur stor Ninja har blivit, närmare 3 än 2 nu.
Hon sover nu med "natt-trosor" och är mao torr dygnet runt. Senaste favvo-filmen är Dunderklumpen och ibland kommer hon med något i händerna (tomma) och meddelar då:
"Mamma, titta, små tollar"
"Åh, vilka söta små troll, vad heter de då?"
"De heter Morris och Ninja å pappa å mamma Annika och Patrik (var på besök just då)"
Trollen ville sen hoppa över i min hand och gå och kolla på Dunderklumpen. De skulle sitta bredvid Ninja i soffan och klättrade försiktigt ur min hand. Fem minuter senare har Ninja satt sig på golvet istället och Simon, likt Ferdinand, sätter sig (utan att kolla var han sätter sig) rakt på de små trollen! Ninja blir arg och uppriktigt ledsen:
"Neeej, pappa sätte sig på tollarna!"
"(snyft) Nu är de döda!"
Efter lite lirkande (bla om att trollen flyttat sig när Simon satte sig) blev hon lugn igen.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad gulligt! De växer så himla fort och vilken skillnad det är när deras fantasi sätter igång.

2008-10-21 @ 11:13:59
Postat av: Cec

"närmare 2 än 3 nu"

Vän av ordning undrar om hon inte är närmare 3 än 2 ;-)

Stora har de blivit.

2008-10-22 @ 20:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback