Jag gillar

ninjas önskelista

Den 15:de oktober ska jag ha namngivningsfest men just nu är det så mycket att fixa här hemma så mamma och pappa har inte hunnit skicka ut inbjudningar ännu. Vi ska sälja vår lägenhet och flytta till ett hus istället så de har städat som galningar inför visningen.
Mamma har berättat om en snubbe som heter tomten och att han brukar läsa små flickors bloggar. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att berätta vad jag gillar och skulle vilja ha i mitt nya hus.

Prylar:
Lära-gå-vagn (gärna med bromsbara hjul)
Lära-gå-bil (ser ut som en nyckelpiga)
Pottstol från Baby Björn (det ska börjas i tid)
Haklappsförkläde (när jag ska börja äta själv)
Sovpuckar (bra vid förkylning)
En bilbarnstol, Brio Zento, svart med röda detaljer

Böcker och filmer:
Barnkammarböckerna
Böckerna om Alfons Åberg
Barbapapa-böckerna
Astrid Lindgrens böcker
Gunilla Woldes böcker om Totte och Emma
Dick Brunas böcker om Miffy
Bra pekböcker med djur och liknande
Böckerna om Nicke nyfiken
Astrid Lindgrens filmer
(billigare böcker på adlibris.se)

Kläder:
Adidas originals-dress, tror den heter superstar, röd strl 74 (till våren/sommaren)
Kläder eller presentkort från Polarn och Pyret
På Matador Kids finns det väldigt schyssta kläder. Bl.a. kimono med flaxbrallor (ett måste för en Ninja), moln-body, Katvig och Molo har snygga sparkdräkter mm. Spana in länken.
Plastisock heter ett klädmärke som har söta klänningar (just nu rea på babyshop.se)
Just nu har jag strl 62 och kommer ha det länge till i tröjor, jackor och klänningar. I bodys och byxor kan jag nog börja med strl 68 om två månader ungefär. Jag är en liten skit så lita inte på storleksguiderna.

Musik:
Blommig falukorv 1965, Hans Alfredson
Astrid Lindgrens favoriter
Sångtajm med Trazan & Banarne
Sagoskatt 5-CD/Box, H C Andersen
Sagoskatt 5-CD/Box, Bröderna Grimm
Kul i bilen
Mer kul i bilen

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag tvingade ofta farmor att läsa "Emma tvärtemot" för mig när jag var liten. Det var en av mina favoritböcker. Totte kommer jag också ihåg, hans vantar var så fina och jag ville ha likadana. Hihi!

Postat av: Hugo

Riktigt bra önskelista du har fått ihop! Blev först lite ledsen när jag läste inlägget men mamma försäkrade mig om att tomten läser små pojkars blogg också. Så nu är jag lugn igen!

Kram Hugo

Ps. Tråkigt att vi inte han träffas idag men mamma sa att hon i alla fall fick titta på dig när du sov och att du var lika supersöt som vanligt fast lite längre! :-)

2006-09-14 @ 22:40:19
URL: http://hugos.blogg.se
Postat av: Sigrid och jazzo

Ett litet tips bara!!! på babyshop.se har de nu rea på bl. a plastisocks klänningar med cirkusmotiv mm. Jag köpte 3 med olika motiv och färger:-D

/Shopoholic

2006-09-16 @ 11:15:51
URL: http://lillsigrids.blogg.se
Postat av: Jazzo

Kan ju lika gärna tipsa dej om babyshop, för S och N kommer ju ändå se identiska ut...
kopierar din önskelista nu;-)

2006-09-16 @ 11:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback