Indiebayo

Jag packar ihop en väska

-Mamma, ska du till ditt nya lilla jobb?
-Nä, jag ska spela innebandy idag, match. Ni ska åka till Gun på julgransplundring.
-Jahaa.

Lite senare

-Mamma, va e din indiebayo?
-Vadå?
-Din indiebayo, jag ska leta.

-Hääär, mamma, här är de ju.
-Jaha, mina innebandyklubbor.
-Ja, dina indieklabbor, här är dom.

Lite nya ord när morsan skaffar sig en ny hobby, fast indiebayo gillar jag, hoppas det håller i sig ett tag. Måste skriva upp mer tokord innan de blir "tråkiga riktiga ord".
Kommer inte på fler nu, bara pallepy (paraply).

Jag spelade min första match på 4,5 år idag, efter en träning i onsdags. Träningsvärken satt i fortfarande och jag lyckades sprätta upp bollen i krysset så jag är sjukt nöjd, trots att det blev 4-4. Jag hoppas att kroppen kommer hålla denna gång (slutade förut pga ryggproblem) och att ungarna kommer att sitta och titta på matcherna, lira med sina små klubbor i pausen.

Kommentarer
Postat av: Kalle

You go girl!



Jag kan sitta med ungarna på läktarn under matchen och heja på!

2009-01-12 @ 04:45:04
Postat av: Annika

Ja, gör det :)

Postat av: Charlotte

Vad sött! Indiebayo och indieklabbor! Ja, man måste ta vara på de söta orden de säger, vips säger de orden som man ska... :(

2009-01-17 @ 21:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback