Själv hos dagmamman 3

Idag grät Ninja när jag gick men hade snabbt slutat efter lite avledningsknep av erfaren dagmamma. Jag träffade Tina som också lämnar kl 9 och också har en liten tvåa. När vi gick mot Öppna förskolan fick vi syn på Ninja & co, smög åt sidan för att hon inte skulle se mig. Hon satt i vagnen och hade det bra. Vi tog en annan väg.
När vi kom förbi parken såg vi att de också var på väg dit så vi ställde oss så Ninja inte skulle se mig. Jag skickade fram Tina som spanare som rapporterade om trumpen Ninja i vagn, Ninja vill ur vagn, Ninja står och avvaktar, Ninja tittar på de stora barnen i lekställningen. Sen kändes det konstigt så vi gick.
När jag hämtade kl 14 blev Ninja jätteglad (värmer i mammahjärtat) och det märktes att hon hade haft det roligt. De hade lunchat på pizzerian (dagmamman är tydligen tokig i pizza) och Ninja hade imponerat med sin aptit på pizzasalladen. Hon var glad men trött (ville ha nappen mycket) hela eftermiddagen och somnade snabbt.
Jag tycker redan att hon känns större och att hon har utvecklats mycket på dessa tre dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback