Dagmammadag 2

I går/natt/morse hade jag panikont i magen så Simon fick gå iväg med Ninja i morse. Det är riktigt schysst att kunna gå till dagmamman, ryggsäcken på förstås.
Det är tur att det är jag som håller i inskolningen. När jag kommit på benen gick jag och Morris och tog över så Simon kunde åka till jobbet. Det var inte ett dugg kul att pappa skulle gå, även om mamma och lillebror var kvar. Hon grät sen efter pappsen vare gång hunden Lova kom i närheten. Om några veckor är det nog hon som studsar av glädje när Lovisen kommer (Ninjas senaste grej vid stark glädjeyttring, spikraka ben, ser väldigt lustigt ut).
En sån här dag var det skönt att vara inne. Ninja hittade direkt en favoritdocka, några häftiga dinosaurier, valar och hajar (dags att skriva en önskelista kanske, 2 års-kalas om en månad).
Nästa vecka ska vi prova att lämna henne ensam hos dagmamman, får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt att höra om dagmammestart som verkar gå bra! Kan tänka mig att hunden blir en favvo så småningom!! :-)

Ps. Hugo tycker att Ninja har en sjysst väska! Ds.

kramar Frida och Hugo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback