Sista dagen med Morris

Idag var det den sista dagen av min föräldrarledighet med Morris. Vi var hos Kajsa och åt lunch för att Morris har lite magiska krafter och kan sätta igång förlossningar. Senast vi åt lunch med ett gravvo föddes nämligen Evangelines lillasyster .
I fyra veckor nu ska jag vara själv med båda barnen på dagarna, får se hur det går. Hittills har jag varit helt slutkörd på tisdagar (Ninja är hemma fredagar och måndagar) pga att mina fogar inte alls är bra och när hon är hemma blir det mycket lyftande, bärande och meckande hit och dit. Hon behöver aktiveras hela tiden för att hålla humöret och är dessutom väldigt trotsig nu. Vad vi än säger ska det vara tvärtom.

Jag har lite dåligt samvete för att Morris inte har fått göra lika mycket som Ninja fick men det fixar nog Simon i höst. Det är lite skillnad när man har en dagmamme-hämtnings-tid att passa och en två-åring att städa efter hemma. Har man dessutom välsignats med ett så beskedligt barn som Morris så kan man göra en massa tråk-vuxensaker, med Ninja var det inte så direkt.

Som det känns nu ska det bli skönt att börja jobba, särskilt för min kropp. Jag ser fram emot att komma hem från jobbet varje eftermiddag till ett dukat bord, två välkammade barn och en karl som har saknat mig.

Men ändå, snyft, slutet på en era (blir det en trea tro?).


Älskade Morris aka "gladskiten".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt sjukt att tiden går så fort. Antar att de sista veckorna är semester sm du tar ut eller hur det nu ses som när man är lärare.



Både Morris och Ninja ser mycket större ut sedan sist jag såg dem. Speciellt Ninja. Duktig tjej som börjat kissa i pottan!

Postat av: Annika

Japp, semester fem veckor som "alla andra" och sen inarbetad tid tre veckor under året. Men eftersom jag inte jobbat och arbetat in den tiden får jag leva på vatten och bröd i augusti... och hur GI är det ;)

2008-07-05 @ 22:33:51
URL: http://ninjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback