Namngivningsfest

namngivning
I söndag hade vi namngivningsfest och det kom en massa släktingar, många jag inte träffat förut. Farmor hade sytt en fin dräkt åt mig och hon och mormor var officianter. De pratade lite om mig och sjöng en rolig sång. Min faster hade skrivit en jättefin dikt till mig som hon läste och jag fick ett äppelträd! Morbror Kalle spelade piano medan Sabina sjöng en fin sång som handlade om handens fem fingrar, den gillade jag också, ville gärna sjunga med.
Sen fikade vi, mamma hade gjort ananaspaj och pappa kladdkaka, farmor hade bakat bullar och drömmar och gammelmormor hade bakat "morsans special". Pappas moster Gun sjöng en liten visa under fikat, fint som vanligt. Sen fick jag en massa presenter, tack allihopa!! En syns på bilden...inte ballongen.

är festen slut
Till slut måste även en namngivningsfest ta slut, jag och Felix blev lite trötta.

Kommentarer
Postat av: Mormor Stina

Oj vad du var fin i din vita dress på festen lilla Ninja och så glad du var när mormor o farmor sjöng och pratade. Det såg verkligen ut som du tyckte om föreställningen och så många fina presenter du fick. Puss på dig lilla stumpan, snart ska du flytta också men det förstår du nog inte mycket av!

2006-10-21 @ 22:36:32
Postat av: pamo (pappas moster) Gun

Ja du lilla Ninja Moa, tänk så söt du är! Visst är det härligt att sitta och mysa på en egen fårfäll....
Pussåkram

2006-10-23 @ 00:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback